RSS

ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ Ε.Ε.

ΒΟΗΘΗΜΑ 1: 

Η Καινοτομία των Ερευνητικών Εργασιών στο Νέο Λύκειο

Περιγραφή

(α) παρουσιάζονται οι παιδαγωγικές, κοινωνικές και πολιτικές αρχές στις οποίες στηρίζεται η καινοτομία των Ερευνητικών Εργασιών

(β) παρουσιάζονται οι εναλλακτικές παιδαγωγικές και διδακτικές επιλογές και πρακτικές, μέσα από τις οποίες οι εκπαιδευτικοί μπορούν να προγραμματίσουν, να καθοδηγήσουν και να αξιολογήσουν τις Ερευνητικές Εργασίες των μαθητών

Οι τέσσερις παιδαγωγικές αρχές:

Η αρχή της Διερευνητικής Προσέγγισης στη Μάθηση.

  1. Η αρχή της Διεπιστημονικής Συνεργασίας των Καθηγητών.
  2. Η αρχή της Διαφοροποιημένης Προσέγγισης στη Μάθηση.
  3. Η αρχή της Ομαδικής Συνεργασίας των Μαθητών.

(γ) ενημερώνονται για τις διαδικασίες μέσα από τις οποίες θα καθοριστούν τα διεπιστημονικά θέματά τους, οι εναλλακτικοί τρόποι επιμερισμού των θεμάτων και η ανάθεση των υπο-θεμάτων στις μαθητικές ομάδες, οι τρόποι συνεργασίας των ομάδων και οι τρόποι εποπτείας των ομάδων

(δ) ενημερώνονται για τα κριτήρια και τις διαδικασίες αξιολόγησης των συλλογικών Ερευνητικών Εργασιών και της ατομικής συμβολής των μαθητών στο συλλογικό έργο

(ε) παρατίθενται εννέα διεπιστημονικές Ερευνητικές Εργασίες, προκειμένου οι εκπαιδευτικοί να κατανοήσουν καλύτερα τις διαδικασίες διαμόρφωσης διεπιστημονικών θεμάτων και τις μεθόδους διερεύνησής τους μέσα από εναλλακτικές μορφές οργάνωσης της ομαδικής (συν-) εργασίας.

Διευκρινίζεται ότι τόσο οι προτάσεις όσο και οι επιλογές των παραδειγμάτων είναι ενδεικτικές και έχουν σκοπό να βοηθήσουν τους εκπαιδευτικούς στο έργο της καθοδήγησης των Ερευνητικών Εργασιών και σε καμία περίπτωση δεν είναι δεσμευτικές γι’ αυτούς. Οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουν τις δυνατότητες και τις ανάγκες των σχολείων τους, των τάξεών τους και των μαθητών τους και με αυτή τη γνώση ως κριτήριο ασκούν την επιστημονική τους κρίση για τις επιλογές τους, ώστε να διασφαλισθούν ισόρροπα σε κάθε περίπτωση η χαρά της μάθησης, η πρόκληση της δημιουργικότητας, το ενδιαφέρον της διερεύνησης, ο ενθουσιασμός της ανακάλυψης και ο επιστημονικός τρόπος σκέψης και εργασίας.

Πηγή: http://digitalschool.minedu.gov.gr/modules/document/document.php?course=DSGL-A107&openDir=/4e54c578cfwc/4e54c5884qdu

ΒΟΗΘΗΜΑ 2:

Καινοτομία των Ερευνητικών Εργασιών

Περιγραφή:Τι, Γιατί, Ποιοι, Πού, Πότε, Πώς, Πόσο  
Πηγή: Επιμορφωτικό Υλικό από το πρόγραμμα «Ερευνητικές Εργασίες (Project)» του ΟΕΠΕΚ

ΒΟΗΘΗΜΑ 3:

Το γενικότερο πλαίσιο

Περιγραφή: Το γενικότερο πλαίσιο των Ερευνητικών εργασιών  
Πηγή: Επιμορφωτικό Υλικό από το πρόγραμμα «Ερευνητικές Εργασίες (Project)» του ΟΕΠΕΚ

ΒΟΗΘΗΜΑ 4:

 

1ο βήμα έως έγκριση θεμάτων από το Σύλλογο

2ο βήμα Η 1η συνάντηση Εκπαιδευτικών-Μαθητών

3ο βήμα Η Κατανομή εργου με το 2ο σχήμα

Μεθοδολογία-αρχιτεκτονική-φύλλα ημερολογίων

Περιγραφή: Μια μεθοδική προσέγγιση του βηματισμού της καινοτομίας, για τους εκπαιδευτικούς που θα αναλάβουν  

Επίσης ο Ο.ΕΠ.ΕΚ., στα πλαίσια της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών στις Ε.Ε.. έχει εκδώσει τον οδηγό του επιμορφωτή και τον οδηγό του επιμορφούμενου.

Πηγή: Επιμορφωτικό Υλικό από το πρόγραμμα «Ερευνητικές Εργασίες (Project)» του ΟΕΠΕΚ

Advertisements
 

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: